marți, 6 decembrie 2011

Taitei de casa

      Imi plac atat de mult taiteii de casa, incat am ales ca prima reteta de pe acest blog sa  fie aceasta :D Adevarul e ca am in plan peste cateva zile sa fac o supa de zarzavat , si azi avand timp berechet m-am apucat de taitelit :))
E o reteta foarte simpla, si garantez reusita:d  Nu aveti cum sa dati gres!
Eu de obicei fac 2 foi de taitei, si pentru asta am nevoie de:
   3 oua
   1 lingurita sare
    faina ( cat cuprinde pentru a obtine un aluat elastic)



Intr-un bol se sparg cele 3 oua, se adauga sarea si se bat cu o furculita

Se adauga aprox 200 grame de faina pentru inceput, si se amesteca bine

Se presara faina pe masa de lucru, se goleste compozitia din bol, si se framanta pana devine un aluat elastic si nelipicios, dar nu tare! 
Si pentru ca nu am o masina de taitei care intinde foaia, a intrat in rol sucitorul, care trebuie manuit astfel incat la final sa iasa o foaie cat mai subtire. Mami meu mereu imi zice ca foaia trebuie intinsa  pana cand pot citi ziarul prin ea.:)) Ei bine, ziarul nu il citesc, dar taiteii oricum ies deliciosi :d
Dupa ce am terminat cu sucitorul, intervine imaginatia fiecaruia. Bunica obisnuia sa ruleze foaia si sa taie feliute subtiri de aluat, dar eu oricat m-as stradui, nu pot sa-i tai mai subtiri decat o face masina de taitei, asa ca am pus-o la treaba:)  Pentru inceput am taiat foaia in patratele, si le-am lasat la uscat aprox o ora, dupa care mai departe masina a facut toata treaba!
Gata taiteii:) Se pastreaza bine intr-o punga de plastic la loc uscat si racoros. Merita sa-i incercati, pentru ca gustul lor nu se compara cu al celor din magazin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu