luni, 6 februarie 2012

Snitele de soia



Eu inca nu am mancat snitele de soia mai bune decat acestea. La inceputurile mele in bucatarie, snitelele le faceam dupa reteta clasica( ou+ faina+ condimente)  dar ceva parca lipsea. Nu aveau gustul care mi-l doream, si le gateam doar de dragul diversificarii meniului, nu pentru savoare:D  In urma cu un an am participat la un eveniment, la sfarsitul caruia ne-am delectat papilele gustative cu o multime de bunatati vegetariene. Si uite-asa am dat peste niste snitele gustoase, aromate, crocante in exterior si pufoase in interior. O bunatate!!! Si mai trebuie sa va spun ca nu m-am dezlipit de platou pana cand s-au terminat?:)))  Ajunsa acasa, am intrat direct in bucatarie cu gandul la gustoasele snitele de soia. Unele ingrediente erau evidente, altele le-am ghicit, am mai pus si de la mine 2-3, si uite-asa de atunci, aceste snitele se afla in topul preferintelor mele. Sunt  nemaipomenit de gustoase!
Cam multa vorbarie totusi... sa va spun si reteta;))



Ingrediente:
-20 snitele din soia texturata + 2 lg vegeta
-2 oua
-4 lg faina
-5 lg apa
-5 catei de usturoi
-2 lg pasta de rosii
-ierburi aromatice( busuioc, oregano, magheran)
-sare
-pesmet
-ulei pentru prajit

Eu am facut de data asta portie dubla fata de cum fac de obicei. Am fost mai multi mancaciosi, si nu m-am riscat sa fac doar din 10 snitele;)) Erau sanse ca unii sa nu mai apuce la ele:D 

Pentru inceput snitelele se pun la fiert in apa, impreuna cu vegeta.

Se fierb 15-20 de minute, dupa care se scurg de apa, si cand se mai racesc putin se storc cu mana.
Intre timp se pregatesc celelalte compozitii pentru pane.
Ouale se bat bine ca si pentru omleta, dupa care se adauga faina si apa. Se amesteca bine pana se omogenizeaza.
Intr-un bol separat se amesteca usturoiul pisat, pasta de rosii, ierburile aromatice, si sarea.
In cel de-al treilea bol se pune pesmet.
Snitelele, mi s-au parut mie ca sunt prea groase, asa ca le-am taiat in doua:
 
Acum fiecare bucatica de soia, se trece prin amestecul de condimente, si se lasa 10-20 de minute sa absoarba savoarea fiecarui condiment.

In ultima etapa se trec snitelele prin ou si pesmet, dupa care se prajesc in ulei pe ambele parti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu