sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Cornuri cu Finetti




Aceste cornuri sunt la loc de cinste in casa noastra. Ne plac ataat de mult.... Sunt moi si pufoase, si aromate, si dulci, si.....nu ne mai saturam de ele. Sotul meu nu e prieten cu prajiturile si torturile cremoase, asa ca mereu apelez la cornulete, sau placinte dulci ca sa ne satisfacem pofta de dulce.







Ingrediente:
-1 kg faina
-200 g ulei
-500 ml lapte caldut
-drojdie cat o nuca
-4 linguri de zahar
-o esenta de vanilie
-1 lingurita de sare
-coaja de la o lamaie

Intr-un bol incapator se pun toate ingredientele in afara de lapte.

Se framanta un aluat elastic si nelipicios, laptele adaugandu-se treptat. In functie de calitatea fainii, difera si cantitatea de lapte necesara.
Dupa ce ne-am jucat cu aluatul vreo 5-6 minute, il acoperim cu un prosop de bucatarie si il lasam la dospit 1-2 ore, pana isi dubleaza volumul.
Dupa ce a dospit, se imparte aluatul in 5 parti egale. Ale mele nu au fost chiar egale, pentru ca m-am grabit. Dar voi sa nu faceti asa. Mie mi-au iesit cornulete multidimensionale:)) , insa foarte gustoase. Nimeni nu a bagat de vina ca nu sunt egale:D
Fiecare biluta de aluat se intinde cu sucitorul pe masa de lucru, de aprox o jumatate de cm grosime.
Se imparte in 8 bucati egale.
Se pune o lingurita de Finetti pe partea mai lata,

...si se ruleaza. Mai jos va arat tehnica mea de a rula cornurile. Astfel nu risc sa iasa ciocolata pe margini in timpul coacerii.

Se pune hartie de copt in tava in care o sa coacem cornurile, si le asezam la distanta de 2 cm, pentru ca o sa mai creasca cat timp stau la cuptor.
Se coc la foc mediu timp de aprox. 10 minute.
Sunt niste cornuri delicioaseeee. Va las in compania pozelor;))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu